Tips for utstillere

Ti skritt for en vellykket messedeltakelse. AUMA har tipsene som gjør deg forberedt (på engelsk). mer

For utstillere

Vellykket messedeltakelse

Deltakelse på messer er svært viktig for bedrifters markedsføring. For at du kan optimere din messedeltakelse har eksperter fra AUMA - Association of the German Trade Fair Industry -  samlet en rekke gode tips i en praktisk guide du kan laste ned gratis her:

Last ned gratis her

Hva fikk jeg ut av messen? Test utbyttet av messedeltakelsen

  • Grunnleggende spørsmål: hva vil det koste å oppnå det samme utbyttet som en messe gir gjennom andre midler? (reklame, salgsinnsats osv.) 
  • Mål: å beregne utbyttet av deltakelse på en messe, for så å kunne balansere det opp mot de aktuelle kostnadene
  • Tre skritt for å oppnå suksess på messer: definere bestemte mål, sette opp et budsjett og beregne utbyttet.

Om dette er gjort og du enda ikke vet hvor vellykket din messe var, kan det være lurt å gjennomføre en såkalt Trade Fair Benefit Check. Dette er en software som hjelper deg som utstiller til å vurdere din deltagelse og å foreta en kostnad-nytte analyse. Bruk den under planleggingen og til å definere dine mål med messen.

Dette verktøyet for planlegging, kalkulering og evaluering av messedeltakelsen er gratis og tilgjengelig på fire ulike spåk: tysk, engelsk, fransk og spansk. Det inneholder også en instruksjonsvideo som gir en innføring i hvordan verktøyet skal brukes

Vår service

  • Påmelding, oppføring i messekatalog og hjelp til å finne egnet plassering av standen
  • Rådigvning og anbefalinger ved byggingen av standen
  • Assistanse ved tekniske installeringer
  • Anbefaling av steder for innkvartering
  • Koordiniering ved deltakelse på fellesstands
  • PR for selve messeselskapene 
  • Markedsføring i aktuelle messetidsskrifter og andre medier
  • Organisering av reiser for både enkeltpersoner og grupper til messer og andre arrangementer 
  • Organisering av pressekonferanser
  • Organisering av kongresser og seminarer

Ta gjerne kontakt